Tirsdag den 4. juli

Henriette Ottesen skrev kl. 23:20

I dag har bævere og ulve været ude at gå 10 km hike. Juniorer, spejdere og seniorer er stadig derude et sted!

Dagen startede igen kl.7 med morgenvækning og teltorden. Efter morgenmaden blev der pakket tasker til hike, og kl. 10 var bævere og ulve klar til at drage afsted. Vejret var endnu engang dejlig varmt, men dette blev også en udfordring for alle hikedeltagere. Efter de første 5 km blev der bragt mad ud til bævere og ulve.

For at få hurtig energi blev det til nogle sjove måske ulækre madder - men spegepølse med leverpostej og ketchup har jo også sin charme i skøn forening. Efter et hurtigt besøg ved en tusind år gammel gravhøj gik turen videre hjemad.

Inden vi var helt hjemme tog vi et lille hvil med en slikkepind. Da vi kom hjem var det tid til uddeling af post og derefter kæmpe vandkamp. Aftensmaden bestod i dag af boller i karry, og slik fra tutten til dessert. Inden lejrbålet blev pladsen ryddet for slikpapir og andet skrald, og i skrivende stund sover alle bævere og ulve.

Søren Korsgaard skrev kl. 23:45

Der var så stille i dag; en glæde der for de tilbageværende i lejren ikke kunne vare ved. Nu syder lejren igen af stor aktivitet og sjov og spas. Sagt med andre ord er bæverne og ulvene i lejren igen.

Juniorene og spejderne ligger ved Tustrup lige oven på en jættestue (gad vide om der er andre i området?), Seniorene har forladt lejren og vi håber stadigvæk at høre fra dem her inden vi går i seng (02.00) - måske vi finder dem i morgen.

Myggene i lejren er igen i dag ikke gået sultne i seng. Vores forbrug af myggemiddel og kløestillende creme har nu passeret de 60 liter, og vi overvejer alvorligt om det egentlig vil være nemmere at hælde det i et badebassin i forbindelse med vandkamp. For at afledede opmærksomheden fra de mange myggestik har vi inviteret myrerne indenfor i teltene, og der er hver dag høj aktivitet - nu mangler vi bare at få bæsterne til at hjælpe til med teltorden hver morgen.

Ligeledes ligger tægerne og griner i buskene efter igen og igen at hoppe på vores medlemmer for blot at blive kastet af igen (måske en sjov sport når vi om 10 år ser tilbage på lejren).

Ved madlavningstid var opgaven med at tænde bål ekstra nem. Posten havde nemlig afleveret en masse let antændeligt materiale, og det våde træ sprang nemt i lys lue. Der var dog enkelte tykke emner imellem, der brændt knapt så godt og udviklede røg med en besynderlig farve.

Den lokale vejrudsigt for lejren i morgen: Rigtig rigtig varmt - og for næste dag: Rigtig rigtig varm - og........